Współcześnie sporo osób pracuje w domu, przed komputerem. Wśród nich znajdują się architekci, dziennikarze, informatycy, ekonomiści oraz przedstawiciele wielu innych zawodów. Praca w domu posiada sporo zalet, na przykład możliwość wykonywania obowiązków w swobodnym stroju, czy samodzielnego planowania czasu pracy i wypoczynku. Aby jednak móc pracować w domu, należy mieć ku temu stosowne warunki. Bardzo ważne okazuje się biurko z wygodnym krzesłem oraz dobry komputer. To jednak nie wszystko. Niezbędne są także cisza i spokój. Osoba pracująca powinna zatem mieć swój kącik do wykonywania obowiązków służbowych, gdzie inni domownicy nie będą jej przeszkadzać. Może to być osobny pokój lub tez wydzielona część sypialni, salonu, kuchni. Gabinet do pracy nie musi być bardzo duży, najważniejsze, aby okazał się przyjemny. Poza biurkiem z komputerem można w nim ustawić regały z książkami czy skoroszytami zawierającymi niezbędne dokumenty i notatki, a także kwiaty, które nie tylko ładnie wyglądają, ale też produkują wiele tlenu. W upalne dni przyda się w gabinecie sprawny wiatrak, który nieco ans ochłodzi i pozwoli nam pracować bez uczucia ociężałości i nieustannego pocenia się. W zimne dni natomiast powinniśmy włączyć ogrzewanie, a dodatkowo otulić nogi kocem, aby nie marznąć. Warto też nauczyć innych domowników, aby bez potrzeby nie przeszkadzali nam w pracy, nie wchodzili do naszego gabinetu bez pukania ani nie hałasowali pod jego drzwiami.